det här med motion

"var det inte du som var och simmade igår?"
"jo, det var.. jävligt jobbigt.."

svarade jag och började ganska snart förnimma gårdagens såkallade motion. För så mycket simma blev det ju faktist inte. Jag är för det första en väldigt dålig simmare, mina ben vill aldrig riktigt göra som grodans, utan dom sprattlar mest till lite.
Därför, sjunker jag också rätt ofta och därmed sväljer jag vatten, och då blir det svårare att simma. ni förstår min tveksamhet inför att hoppa i en pool o simma längder med ett gäng elaka fördömande ungdomar på skolgympan.

Och igår, vet jag inte riktigt om jag bara kände mig som en matyr eller faktist ville ställa upp för min ryggskadade far som behövde sällskap, men nånting ledde mig iaf till Nacka simhall. Där var det fullt, smockat.

1/3 av poolen var full av 9 åringar som krålade non-stop fram och tillbaka, skvätte och hade sig, från sekunden jag kom och förmodligen en bra bit efter min flykt.
en annan tredjedel var full av 6 åringar som simmade klädsim.
På poolkanten var det någon slags fysträning på gång, där majoriteten bestod utav 91or från NG, dessa fördömande elaka ungdomar som jag tidigare berättade att jag till varje pris ville undvika ( "pfft, vem går till Nacka simhall frivilligt klockan 6 på kvällen som är under 40?".. tydligen finns det ungdomar som går på SIMMNING ).
Sen var det den sista tredjedelen, mittskåran, motionsskåran, där låg det ett gäng 40-70 taggare och snart tog jag plats.

Jag bet ihop och tänkte, nu jävlar, nu ska jag bli sådär snygg o vältränad som alla säger att man ska vara, beach-08 here I come, och började simma. Det va ungefär nu det började gå utför.
Att försöka komma in i någon slags rytm var halvt om halvt omöjligt när barbro 59 "bara ville flyta på rygg och sakta glida med strömmen" samtidigt som hasse 39 började få lite komplex för det här med att fylla 40 och krålade på som om han var den manliga motsvarigheten till therese alshammar.  och därimellan var jag, tjejen som inte kan göra grodsim med benen.

När jag väl kom igång med simmande var det svårt att skjuta bort tankar som:

hur många av barnen från simskolan som redan hade hunnit, 1 eller 2 gånger, kissa i vattnet. och planerade att göra det igen medans jag låg där och försökte undvika att svälja hela poolen.

Varför 6 åringarna hade en grymt snygg simskolelärare i tjugoårsåldern. så nu var jag tvungen att försöka vara snygg också? när jag simmade/sjönk, tack för den.

Sen så var det dom här klasiska andra småstörande elementen som irriterade min träning. som hur länge sen det var den tjocka tanten skrubbade bort död hud från kroppen innan hon hoppa i plurret.
barnen som krålade om mig och stänkte vatten där varje droppe, som hamnade i ansiktet var som ett hån.

Och nästa måndag är det dags igen om pappa får bestämma, killen som smet in i bastun efter 10 minuter. och jag har ju faktist lovat.

toodles!
-sofie


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha låter riktigt mysig det där.. med att simma i en allmänn pool! ;)

2008-03-04 @ 19:17:30
Postat av: Anonym

hahaha usch och fy

2008-03-05 @ 21:02:07
Postat av: josephine

vad sa jag,heelt onödigt! du kommer bli smittad och får något konstigt virus!

2008-03-08 @ 13:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback