Tomten är far till alla barnen

Nu sitter jag här, lou, i halmstad. Enligt mitt nationella svenskaprov, platsen jag håller varmt om hjärtat. det  har jag ju såklart delade meningar om. på sommarn kan man ju i alla fall spendera tiden på stranden. men på vintern, när man firar jul hos Mormor med släkt som inkluderar småkusiner och de ända de vill göra är "jag vill rida på din rygg NU!!" "louise nu ska vi leka", "du ska sitta bredvid mig", "kom nu!!!" och som ni förstår har jag inte så mycket annat val än att göra som jag blir tillsagd. förutom det är det mesta man gör här att äta. först frukost. sen måste man ju äta ett mellanmål bestående av en bulle eller liknande innan lunch. sen kommer lunchen som skulle kunna vara en middag. efter det äter man mellanmål så att man inte dör av hunger innan det faktiskt är dags för den riktiga middagen. sen kommer den. när man ätit sig redigt mätt så är det dags för efterrätt och fika. sen följer tv/film tittande ett tag och innan man går och lägger sig hinner man få i sig några "godnatt-mackor" som de kallas, man sover ju faktiskt inte alls bra på tom mage. i princip så ser en vanlig dag ut här borta i halmstad/åled, gula villen till höger om korsningen.

men det finns också de ljusa stunderna. när lille jakob på 5 år kläcker ur sig saker som till och med är värda att nänas i denna blogg. som tex;

alla sitter i soffan och tittar på tv. det är nyheterna och inslaget handlar om nånting om språk.
då säger jakob; "svenska är det bästa språket för det förstår man"
haha, mycket smart tycker jag!

nr 2.
emelie: raaap
jakob: du är en riktig rap-tjej
jakob: raaap
jakob: och jag är en rap-kille

jakob kommer inspringandes i rummet och ropar; "MIKAEL, jag kallar dig för mimmi. kom nu mimmi så leker vi"
"jag heter elfrid"


det var kul då i alla fall. nu ska jag titta på tv och dricka lite julmust och ner till de obligatoriska chipsätandet.
hej svejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback